«Πεπλήρωται ὁ καιρὸς καὶ ἤγγικεν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ· μετανοεῖτε καὶ πιστεύετε ἐν τῷ εὐαγγελίῳ». (Μάρκ. α΄15). |
Ὅλαι αἱ ἀλήθειαι αὐταὶ ἐδόθησαν ἀπὸ τὸν Χριστὸν δι' ἕναν σκοπόν: διὰ νὰ γίνουν ζωή μας, πραγματικότης μας, κτῆμα ἰδικόν μας, χαρά μας.
Καὶ οἱ ἅγιοι, ὅλοι των μέχρις ἑνός, ζοῦν αὐτὰς τὰς θείας ἀληθείας ὡς τὸ κέντρον τῆς ζωῆς των καὶ ὡς τὴν οὐσίαν τοῦ εἶναι των.
Ἀκριβῶς, δι' αὐτὸ «Οἱ Βίοι τῶν Ἁγίων» ἀποτελοῦν ἀπόδειξιν καὶ μαρτυρίαν ὅτι ἡ καταγωγή μας εἶναι ἐκ τοῦ οὐρανοῦ· ὅτι ἡμεῖς δὲν εἴμεθα ἐκ τοῦ κόσμου τούτου, ἀλλὰ ἐκ τοῦ ἄλλου· ὅτι ὁ ἄνθρωπος εἶναι ἀληθινός ἄνθρωπος μόνο ἐν τῷ Θεῷ· ὅτι ζῶμεν ἐπὶ γῆς διὰ τοῦ οὐρανοῦ· ὅτι «ἡμῶν τὸ πολίτευμα ἐν οὐρανοῖς ὑπάρχει» (Φιλ. 3,20) καὶ ὅτι ὁ σκοπός μας εἶναι νὰ οὐρανώσωμεν τὸν ἑαυτόν μας, τρεφόμενοι μὲ τὸν «οὐράνιον ἄρτον», τὸν καταβάντα ἐκ τοῦ οὐρανοῦ εἰς τὴν γῆν (πρβλ. Ἰωάνν. 6,33,35,51).
Ὁ
οὐράνιος αὐτὸς Ἄρτος κατέβη εἰς τὴν γῆν διὰ νὰ μᾶς τρέφῃ μὲ τὴν αἰώνιαν
Θείαν Άλήθειαν, μὲ τὴν αἰώνιαν Θείαν Ἀγαθότητα, τὴν αἰώνιαν Θείαν
Δικαιοσύνην, τὴν αἰώνιαν Θείαν Ἀγάπην, τὴν αἰώνιαν Θείαν Ζωήν, -διὰ τῆς Θείας Εὐχαριστίας, διὰ τῆς ζωῆς μας ἐν τῷ μόνῳ ἀληθινῷ Θεῷ καὶ Κυρίῳ Ἰησοῦ Χριστῷ (πρβλ. Ἰωάνν. 6,50 -51, 53-57).
Μὲ ἄλλους λόγους, ἡ κλῆσις μας εἶναι: νὰ πληρωθῶμεν μὲ τὸν Θεάνθρωπον Χριστόν, μὲ τὰς θείας καὶ ζωοποιοὺς ἐνεργείας Του, νά φθάσωμεν εἰς τὴν ἐνχρίστωσιν καὶ χριστοποίησίν μας.
Ἐάν ἐργάζεσαι δι' αὐτό, τότε εὐρίσκεσαι ἤδη εἰς τὸν οὐρανόν, παρ' ὅλον ὅτι περιπατεῖς ἐπὶ τῆς γῆς· εἶσαι ἤδη ὅλος ἐν τῷ Θεῷ, μολονότι τὸ εἶναι σου παραμένει εἰς τὰ ὅρια τῆς ἀνθρώπινης φύσεως.
Ὁ ἄνθρωπος χριστοποιούμενος ξεπερνᾶ τὸν ἑαυτόν του ὡς ἄνθρωπον, τὸν ξεπερνᾶ διὰ τοῦ Θεοῦ, διὰ τοῦ Θεανθρώπου, ἐν τῷ Ὁποίῳ ἐδόθη ὁ τέλειος τύπος τοῦ ἀληθινοῦ, τοῦ πλήρους, τοῦ θεοειδοῦς ὄντως ἀνθρώπου.
Ἐν Αὐτῷ ἀκόμη ἐδόθησαν παντοδύναμοι θεῖαι ἐνέργειαι διὰ τῶν ὁποῖων ἀνυψώνεται ὁ ἄνθρωπος ὑπεράνω κάθε ἁμαρτίας, κάθε θανάτου, κάθε κολάσεως· καὶ τοῦτο, μόνον ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ καὶ διὰ τῆς Ἐκκλησίας, τῆς ὁποίας «πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσιν» (Ματθ. 16,18), διότι ἐν αὐτῇ ζῇ ὅλος ὁ θαυμαστὸς Θεάνθρωπος Κύριος μὲ ὅλας Του τὰς θείας δυνάμεις, τὰς ἐνεργείας, τὰς ἀληθείας, τὰς πραγματικότητας, τὰς τελειότητας, τὰς ζωὰς καὶ τὰς αἰωνιότητας.
Μὲ ἄλλους λόγους, ἡ κλῆσις μας εἶναι: νὰ πληρωθῶμεν μὲ τὸν Θεάνθρωπον Χριστόν, μὲ τὰς θείας καὶ ζωοποιοὺς ἐνεργείας Του, νά φθάσωμεν εἰς τὴν ἐνχρίστωσιν καὶ χριστοποίησίν μας.
Ἐάν ἐργάζεσαι δι' αὐτό, τότε εὐρίσκεσαι ἤδη εἰς τὸν οὐρανόν, παρ' ὅλον ὅτι περιπατεῖς ἐπὶ τῆς γῆς· εἶσαι ἤδη ὅλος ἐν τῷ Θεῷ, μολονότι τὸ εἶναι σου παραμένει εἰς τὰ ὅρια τῆς ἀνθρώπινης φύσεως.
Ὁ ἄνθρωπος χριστοποιούμενος ξεπερνᾶ τὸν ἑαυτόν του ὡς ἄνθρωπον, τὸν ξεπερνᾶ διὰ τοῦ Θεοῦ, διὰ τοῦ Θεανθρώπου, ἐν τῷ Ὁποίῳ ἐδόθη ὁ τέλειος τύπος τοῦ ἀληθινοῦ, τοῦ πλήρους, τοῦ θεοειδοῦς ὄντως ἀνθρώπου.
Ἐν Αὐτῷ ἀκόμη ἐδόθησαν παντοδύναμοι θεῖαι ἐνέργειαι διὰ τῶν ὁποῖων ἀνυψώνεται ὁ ἄνθρωπος ὑπεράνω κάθε ἁμαρτίας, κάθε θανάτου, κάθε κολάσεως· καὶ τοῦτο, μόνον ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ καὶ διὰ τῆς Ἐκκλησίας, τῆς ὁποίας «πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσιν» (Ματθ. 16,18), διότι ἐν αὐτῇ ζῇ ὅλος ὁ θαυμαστὸς Θεάνθρωπος Κύριος μὲ ὅλας Του τὰς θείας δυνάμεις, τὰς ἐνεργείας, τὰς ἀληθείας, τὰς πραγματικότητας, τὰς τελειότητας, τὰς ζωὰς καὶ τὰς αἰωνιότητας.
Ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς
Πηγή: Ἄνθρωπος καὶ Θεάνθρωπος, Ἀρχιμανδρίτου Ἰουστίνου Πόποβιτς, Μετάφραση Ἰερομονάχου Ἀθανασίου Γιέβτσιτς, σελ. 85.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου