Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013

Πῶς ἔρχεται ἡ θεοπνευστία στοὺς Ὑμνογράφους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας;


«... Τὸ πλέον ἀπαραίτητον καὶ βασικώτερον στοιχεῖον 
εἰς τὸν δοκίμως ὑμνογραφοῦντα: 
νὰ ὑπάρχει μόνωσις, ἐσωστρέφεια, 
προσευχὴ ἐν καρδίᾳ μυστικῇ, 
δι' ὧν ἔρχεται τὸ θεῖον φῶς, καὶ 
ἐπισκιάζει ἡ Χάρις τοῦ Κυρίου, καὶ 
ὁ ὑμνογραφῶν καθίσταται 
(τρόπον τινὰ) θεόπνευστος. 
Τότε ὁ νοῦς βρύει ἀφθόνως τὰ νοήματα 
ὡς πηγὴ πολυχεύμων, 
καὶ ἡ χεὶρ δὲν προλαμβάνει ἐνίοτε νὰ γράφῃ 
ἃ ὑπαγορεύει ἡ καρδία, 
τὰ δὲ παραγόμενα ἄσματα εἶναι πράγματι 
προϊόντα θεῖα, εὐφραίνοντα ψυχάς».

Μοναχὸς Γεράσιμος Μικραγιαννανίτης
Ὑμνογράφος τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας 

Πηγή: Ὑμνήτωρ, Ἱερά Μητρόπολις Βεροίας, Ναούσης καὶ Καμπανίας, σελ. 68.   

Δεν υπάρχουν σχόλια: