Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

Σταυρός ὁ φύλαξ πάσης τῆς Οίκουμένης

      
Ὁ Σταυρὸς στὴν κορυφὴ τοῦ Ἄθωνα
 

          Φοράω τόν σταυρό γιατί εἶμαι Χριστιανός καί Χριστιανός ἐσταυρωμένος γιά τά πάθη μου, γιά τίς ἀδυναμίες μου, γιά τήν ἁμαρτία. Φοράω τόν σταυρό γιατί αὐτός ἔγινε ἡ σωτηρία μου, ὁ σταυρός ἔγινε τό εὐλογημένο ὄργανο τῆς ἐξιλεώσεώς μου. Φοράω τόν σταυρό γιατί ἐπάνω σ' αὐτόν καρφώθηκε ὁ Σωτήρ τοῦ κόσμου. Φοράω τόν σταυρό γιατί μοῦ θυμίζει τήν ἄπειρη ἀγάπη τοῦ Θεοῦ μου. Φοράω τόν σταυρό γιατί γίνεται ἔλεγχος γιά τήν δική μου μικρή ἀγάπη πρός τόν Χριστό καί κίνητρο γιά ἄσκησι καί ἀγῶνα κατά τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου.

         Κάμετε, ἀδελφοί, τό σημεῖο τοῦ σταυροῦ ὅπου καί ἄν εὑρίσκεσθε. Περνῶντας ἀπό κάθε ἐκκλησάκι κι' ἀπό κάθε ἐκκλησία, μπροστά ἀπό κάθε δουλειά, στό τέλος κάθε δουλειᾶς, ὅταν ταξιδεύετε, ὅταν τρῶτε, ὅταν πίνετε νερό. Κάμετε τόν σταυρό σας, ἀλλά κανονικά. Μέ τά τρία δάκτυλα ἑνωμένα καί ὄχι βιαστικά. Στό κεφάλι, στήν κοιλιά, δεξιά καί ἀριστερά. Ὁ σταυρός εἶναι τό σύμβολο τῆς νίκης τοῦ Χριστοῦ κατά τῶν σκοτεινῶν δυνάμεων τοῦ σατανᾶ. Ὁ σταυρός εἶναι τό τρόπαιο, ἡ σημαία τῆς στρατευομένης καί θριαμβευούσης Ἐκκλησίας. Ὁ σταυρός εἶναι τό δυνατό πνευματικό ὅπλο κατά τοῦ διαβόλου. Οὔτε μάγια, πού ἴσως κάνουν οἰ φθονεροί ἄνθρωποι, οὔτε δαιμόνια ἀντέχουν στόν σταυρό τοῦ Κυρίου, στό ἅγιο Βάπτισμα, στό ἅγιο Σῶμα καὶ τίμιο Αἷμα τοῦ Χριστοῦ μας.
Ὅπλον κατά τοῦ διαβόλου
τόν Σταυρόν Σου ἡμῖν δέδωκας, 
φρίττει γάρ καί τρέμει μή θέλων
καθορᾶν αὐτοῦ τήν δύναμιν.

      Καταλυτική, ἀλλά καί ἀνορθωτική εἶναι ἡ δύναμις τοῦ Σταυροῦ, ἀγαπητοί μου. Καταλυτική γιά τόν διάβολο, ὁ ὁποῖος φρίττει καί τρέμει μπροστά στόν Σταυρό. Καί ἀνορθωτική γιά μᾶς, πού μᾶς σήκωσε ἀπό τήν πτῶσι τῆς παρακοῆς καί μᾶς ξανάδωσε τόν Παράδεισο.

           Εἴθε ἀδελφοί μου, ἡ ἀγάπη μας καί ὁ πόθος γιά τόν Σταυρό του Κυρίου νά αὐξάνῃ ἡμέρα μέ τήν ἡμέρα. Ὁ Σταυρός εἶναι ἡ μεγαλύτερη χαρά μας.

Σταυρός ὁ φυλαξ πάσης τῆς Οἰκουμένης, 
σταυρός ἡ ὡραιότης τῆς Ἐκκλησίας, 
σταυρός βασιλέων τό κραταίωμα,
σταυρός πιστῶν τό στήριγμα, 
σταυρός ἀγγέλων ἡ δόξα, 
καί τῶν δαιμόνων τό τραῦμα.

Ἀρχιμανδρίτης Ἰωαννίκιος

Πηγή: Ἀπλό κήρυγμα γιά τόν ἀπλό ἱερέα, 
Ἀρχιμανδρίτου Ἰωαννικίου, σελ. 81-83 (ἀπόσπασμα).

Δεν υπάρχουν σχόλια: