Ἡ ἐπινοητικότητα τοῦ Θεοῦ
ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῆς Δημιουργίας
διαίρεσε τὸν ἕνα (τὸν Ἀδάμ) σὲ δύο,
καὶ θέλοντας νὰ δείξει ὅτι καὶ μετά τὴ διαίρεση
μένει πάλι ἕνας, δὲν ἐπέτρεψε νὰ ἐπαρκεῖ ὁ ἕνας
γιὰ τὴ γέννηση τῶν παιδιῶν.
Γιατὶ δὲν εἷναι ἀκόμη μέχρι τώρα ἕνας,
ἀλλὰ τὸ ἥμισυ τοῦ ἑνός·
καὶ εἶναι φανερὸ ὁτι μόνος του δὲν τεκνοποιεῖ,
ὅπως ἀκριβῶς καὶ προηγουμένως.
Εἶδες τὸ μυστήριο τοῦ γάμου;
Ἀπὸ τὸν ἕνα, ἀπὸ τὸν Ἀδάμ,
ἔκανε ἄλλον ἕνα, τὴν Εὔα·
καὶ πάλι αὐτοὺς τοὺς δύο,
ἀφοῦ τοὺς ἔκαμε ἕνα μὲ τὸ γάμο,
ἔκαμε ἕνα πρόσωπο·
ὥστε καὶ τώρα
γεννιέται ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὸν ἕνα,
ἀπὸ τὸ συζυγικὸ ζεῦγος δηλαδή,
γιατὶ ἡ γυναίκα καὶ ὁ ἄνδρας
δὲν εἶναι πλέον δύο ἄνθρωποι,
ἀλλὰ ἕνας ἄνθρωπος...
Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος
Νεοελληνική ἀπόδοση: Βασίλειος Δ. Χαρώνης.
Πηγή: Παιδαγωγικὴ Ἀνθρωπολογία, Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, Τόμος Α', σελ. 22
Πηγή: Παιδαγωγικὴ Ἀνθρωπολογία, Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, Τόμος Α', σελ. 22
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου