Κυριακή 4 Αυγούστου 2013

Ἡ ἁμαρτία εἶναι ἡ μεγαλύτερη συμφορὰ

     
Ἡ θεραπεία τοῦ παραλύτου τῆς Καπερναούμ
         ... Συχνά, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, νομίζομε ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι, ὅτι ἡ μεγαλύτερη συμφορά στόν κόσμο εἶναι οἱ ἀσθένειες, οἱ στερήσεις, οἱ φτώχειες ἤ καί οἱ θάνατοι. Μά ὁ Χριστός μέ τήν σημερινή ἀντιμετώπισι πρός τόν παράλυτο μᾶς λέγει: Ὄχι. Ἡ μεγαλύτερη συμφορά στόν κόσμο, πού συνήθως φέρνει καί ὅλες τίς ἄλλες συμφορές, εἶναι ἡ ἁμαρτία.
          Τό μέγα κακό, τό καθαυτό κακό, ἡ ρίζα, ἡ βαθύτερη αἰτία ἀπό τήν ὁποία φυτρώνουν ὅλα τά ἄλλα εἶναι μία. Πάσχω; 
            Μήπως... Τότε ἕνα φάρμακο μόνο χρειάζεται. Αὐτό, πού ἔδωσε ὁ Κύριος στόν παράλυτο. Ἡ ἄφεσις, ἡ συγχώρησις τῶν ἁμαρτιῶν μου.
             Μετάνοια, λοιπόν, ἀδελφοί μου, μετάνοια. Εἶναι ἡ μόνη σωτηρία ἀπό ὅλα τά δεινά, ἀπό ὅλες τίς συμφορές τοῦ κόσμου.

Ἀπό τῶν πολλῶν μου ἁμαρτιῶν 
ἀσθενεῖ τό σῶμα, ἀσθενεῖ μου καὶ ἡ ψυχή·
πρός σέ καταφεύγω, τήν Κεχαριτωμένην·
ἐλπίς ἀπελπισμένων σύ μοι βοήθησον.

Ἀρχιμανδρίτου Ἰωαννικίου 

Πηγή: Ἀπλό κήρυγμα γιὰ τόν ἀπλό ἱερέα,
Ἀρχιμανδρίτου Ἰωαννικίου, σελ. 64
 (ἀπόσπάσμα)
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: