Καὶ τὶ περισσότερο
θέλεις ἀπὸ αὐτό; Αὐτὸς ὁ ἴδιος ὁ
Θεὸς μὲ ὅλες του τὶς θεῖες τελειότητες,
δίδεται ὅλος στὴν φροντίδα αὐτοῦ τοῦ
μεγάλου ἔργου, δηλαδὴ τῆς δικῆς σου
σωτηρίας, ὦ ἄνθρωπε!
Ὁ Πατὴρ βάζει στὴν πρᾶξι τὴν παντοδυναμία του καὶ τὴν εὐδοκία του, γιὰ νὰ σηκώση ἐκεῖνα ποὺ μποροῦν νὰ ἐμποδίσουν τὴν σωτηρία σου καὶ γι' αὐτὸ καὶ θέλει νὰ ὀνομάζεται σὲ πολλὰ μέρη τῆς παλαιᾶς καὶ νέας Διαθήκης Σωτὴρ καὶ Θεὸς σωτηρίων καὶ Θεὸς Σωτηρίας, μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ δείξη πόσο τιμᾶ καὶ πόσο ἀγαπᾶ τὴν σωτηρία σου.
Ὁ Πατὴρ βάζει στὴν πρᾶξι τὴν παντοδυναμία του καὶ τὴν εὐδοκία του, γιὰ νὰ σηκώση ἐκεῖνα ποὺ μποροῦν νὰ ἐμποδίσουν τὴν σωτηρία σου καὶ γι' αὐτὸ καὶ θέλει νὰ ὀνομάζεται σὲ πολλὰ μέρη τῆς παλαιᾶς καὶ νέας Διαθήκης Σωτὴρ καὶ Θεὸς σωτηρίων καὶ Θεὸς Σωτηρίας, μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ δείξη πόσο τιμᾶ καὶ πόσο ἀγαπᾶ τὴν σωτηρία σου.
«Ἀπομακρύνθηκε ἀπὸ
τὸν Θεὸ τὸν σωτῆρα του» (Δευτ. 32,15)·
«Κύριε ὁ Θεὸς τῶν σωτηρίων μας» (Ψαλμ.
67,21). Ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ, βάζει
σὲ πρᾶξι τὴν σοφία καὶ αὐτουργία του,
ὁρίζοντας ὅλα τὰ ὄργανα καὶ τὰ μέσα,
γιὰ νὰ σὲ σώση, καὶ τὸ ἔχει γιὰ
καύχημά του νὰ ὀνομάζεται τὸ γλυκύτατο
καὶ πρᾶγμα καὶ ὄνομα Ἰησοῦς, δηλαδὴ
Σωτήρ.
Καὶ αὐτὸ θέλει νὰ τὸ διατηρῆ πάντοτε ὡς κύριό του ὄνομα, τόσο στὴν παροῦσα ζωή, ὅσο καὶ στὴν μελλοντική, γιὰ νὰ σὲ κάνη νὰ καταλάβης τοὐλάχιστον ἀπὸ τὸ ὄνομά του πόσο πολὺ ποθεῖ τὴν σωτηρία σου. «Θὰ τὸν ὀνομάσης Ἰησοῦ, διότι αὐτὸς θὰ σώση τὸν λαό του ἀπὸ τὶς ἁμαρτίες του» (Ματθ. 1,21)· καὶ πάλι· «Ἐγὼ εἶμαι ὁ Ἰησοῦς, τὸν ὁποῖο ἐσὺ καταδιώκεις» (Πράξ. 9,5).
Τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, πάλι, θέτει σὲ πράξι τὴν ἄπειρη του ἀγαθότητα καὶ συνέργεια, γιὰ νὰ σὲ γεμίση μὲ οὐράνια χαρίσματα καί, ἂν τοῦ ἐπιτρέψης νὰ εἰσέλθη στὴν καρδιά σου, ὄχι μόνο σοῦ χαρίζει τὰ πλούτη του, ἀλλὰ σοῦ χαρίζει ἀκόμη καὶ τὸν ἑαυτό του καὶ ἔρχεται καὶ κατοικεῖ μέσα στὴν καρδιά σου μὲ μία ἰδιαίτερη καὶ ἐξαίρετη παρουσία, γιὰ νὰ σὲ κυβερνᾶ, νὰ σὲ διαφεντεύη καὶ νὰ σὲ κατευθύνη στὸ τέλος τῆς σωτηρίας σου.
Καὶ αὐτὸ θέλει νὰ τὸ διατηρῆ πάντοτε ὡς κύριό του ὄνομα, τόσο στὴν παροῦσα ζωή, ὅσο καὶ στὴν μελλοντική, γιὰ νὰ σὲ κάνη νὰ καταλάβης τοὐλάχιστον ἀπὸ τὸ ὄνομά του πόσο πολὺ ποθεῖ τὴν σωτηρία σου. «Θὰ τὸν ὀνομάσης Ἰησοῦ, διότι αὐτὸς θὰ σώση τὸν λαό του ἀπὸ τὶς ἁμαρτίες του» (Ματθ. 1,21)· καὶ πάλι· «Ἐγὼ εἶμαι ὁ Ἰησοῦς, τὸν ὁποῖο ἐσὺ καταδιώκεις» (Πράξ. 9,5).
Τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, πάλι, θέτει σὲ πράξι τὴν ἄπειρη του ἀγαθότητα καὶ συνέργεια, γιὰ νὰ σὲ γεμίση μὲ οὐράνια χαρίσματα καί, ἂν τοῦ ἐπιτρέψης νὰ εἰσέλθη στὴν καρδιά σου, ὄχι μόνο σοῦ χαρίζει τὰ πλούτη του, ἀλλὰ σοῦ χαρίζει ἀκόμη καὶ τὸν ἑαυτό του καὶ ἔρχεται καὶ κατοικεῖ μέσα στὴν καρδιά σου μὲ μία ἰδιαίτερη καὶ ἐξαίρετη παρουσία, γιὰ νὰ σὲ κυβερνᾶ, νὰ σὲ διαφεντεύη καὶ νὰ σὲ κατευθύνη στὸ τέλος τῆς σωτηρίας σου.
Καὶ γι' αὐτὸν τὸν λόγο
θέλει νὰ ὀνομάζεται καὶ αὐτὸ Πνεῦμα
σωτηρίας· «Συλλάβαμε καὶ μεῖς καὶ
κοιλοπονήσαμε καὶ γεννήσαμε πνεῦμα
ποὺ μᾶς ἔδωσε τὴν σωτηρία, ποὺ
προέρχεται ἀπὸ σένα» (Ἡσ. 26,18). Ὢ παράξενο
ἄκουσμα! Ὅλη ἡ Ἁγία Τριὰς βάλλεται
στὸ νὰ ἐπιτελέση τὴν δική σου σωτηρία,
ὦ ἄνθρωπε.
Διότι ὅσο μεγάλο εἶναι τὸ ἔργο τῆς δημιουργίας σου, τόσο μεγάλο καὶ καθόλου μικρότερο εἶναι καὶ τὸ ἔργο τῆς σωτηρίας σου· ἐπειδὴ τῆς μιᾶς καὶ ἴδιας παντοδυναμίας εἶναι ἀποτέλεσμα καὶ τὸ νὰ σὲ φέρη ἀπὸ τὴν ἀνυπαρξία στὴν ὕπαρξι, ἀλλὰ καὶ τὸ νὰ σὲ διατηρήση ὁλόκληρον σὲ αὐτὸ τὸ εἶναι καὶ νὰ σὲ σώση.
Διότι ὅσο μεγάλο εἶναι τὸ ἔργο τῆς δημιουργίας σου, τόσο μεγάλο καὶ καθόλου μικρότερο εἶναι καὶ τὸ ἔργο τῆς σωτηρίας σου· ἐπειδὴ τῆς μιᾶς καὶ ἴδιας παντοδυναμίας εἶναι ἀποτέλεσμα καὶ τὸ νὰ σὲ φέρη ἀπὸ τὴν ἀνυπαρξία στὴν ὕπαρξι, ἀλλὰ καὶ τὸ νὰ σὲ διατηρήση ὁλόκληρον σὲ αὐτὸ τὸ εἶναι καὶ νὰ σὲ σώση.
Καὶ γιὰ νὰ μιλήσουμε
γενικά, ὅλος ὁ σκοπὸς καὶ τῆς φύσεως
καὶ τῆς χάριτος καὶ τῆς πίστεως δὲν
εἶναι ἄλλος ἀπὸ τὴν σωτηρία τῆς δικῆς
σου ψυχῆς, σύμφωνα μὲ τὸν κορυφαῖο
Ἀπόστολο· «Ἀποκτῶντας τὸ ἀποτέλεσμα
τῆς πίστεώς μας, δηλαδή τὴν σωτηρία
τῶν ψυχῶν σας» (Α' Πέτρ.1,9). (... συνεχίζεται).
Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης
Νεοελληνικὴ ἀπόδοση: Βενέδικτος Ἱερομόναχος Ἁγιορείτης.
Πηγή: Πνευματικὰ Γυμνάσματα, Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, σελ. 9-10.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου