Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2013

Οἱ παγίδες τοῦ πονηροῦ

   
Ἡ θεραπεία τοῦ δαιμονισμένου
     ... Ἀδελφοί μου,
   Ὁ διάβολος καί οἱ δαίμονες ὑπάρχουν καί μᾶς πολεμοῦν ἀκατάπαυστα νύκτα καί ἡμέρα, γιά νά μᾶς χωρίζουν ἀπό τόν Θεόν, πού εἶναι ἡ μόνη μας εὐτυχία καί σ' αὐτόν τόν κόσμο καί στόν ἄλλον.

    «Ξεκίνησε μία ἡμέρα -γράφουν οἱ πατερικές ἱστορίες- ὁ ἀββᾶς Μακάριος νά πάῃ ὅσο πιό βαθειά στήν ἔρημο μποροῦσε γιά προσευχή καί πνευματική μελέτη. Εἶδε τότε στόν δρόμο ἕνα παράξενο ὄν, ἀναιδέστατο στήν ὄψι, φορτωμένο μ' ἕνα σωρό μικρά καί μεγάλα δοχεῖα, πού τό καθένα εἶχε κι' ἕνα φτερό.
     - Τί δουλειά ἔχεις ἐδῶ ἐσύ;  τόν ρώτησε τό περίεργο ἐκεῖνο πρόσωπο. 
        - Γυρεύω τόν Θεό παντοῦ, ἀποκρίθηκε ὁ ὅσιος μέ θάρρος. Ἀλλά ἐσύ ποιός εἶσαι; Ἀπόκοσμο μοῦ φαίνεται τό παρουσιαστικό σου καί τό φορτίο σου ἀκατανόητο. 

        Τότε ἐκεῖνος, χωρίς νά τό θέλῃ, βιάστηκε νά ὁμολογήσῃ τήν ἀλήθεια, σπρωγμένος ἀπό μία ἀκατανίκητο δύναμι.
          - Ἐγώ, πού βλέπεις, εἶμαι ὁ δ. καί τοῦτα ἐδῶ τά σύνεργά μου. Μέ αὐτά δελεάζω τούς ἀνθρώπους καί μέ ἀκολουθοῦν, κάνοντας ὅλα τά θελήματά μου.

       Ὁ ἀββᾶς Μακάριος ἐπέμενε νά τόν ἐρωτάῃ μέχρις ὅτου, ὁ σατανᾶς ἀναγκάσθηκε νά τοῦ φανερώσῃ ὅλες του τίς παγίδες. 
        - Ὃποιον βρῶ πρόθυμο στήν μελέτη, τόν ἀλείφω μέ τό φτερό ἀπό τό δοχεῖο, πού ἔχω στό κεφάλι μου. Τόν πιάνει πονοκέφαλος κι ἀφήνει τήν μελέτη στή μέση. Ἐκεῖνον πού θέλει νά ἀγρυπνήσῃ, παίρνω ἀπό τό δοχεῖο, πού κρέμεται στά βλέφαρά μου, τοῦ βάζω λίγο στά μάτια καί τοῦ φέρνω νύστα...

Τά δοχεῖα, πού βρίσκονται στ' αὐτιά μου, ἔχουν συνταγή κατάλληλη γιά παρακοή... Ἀπό τό δοχεῖο, πού κρέμεται στό λαιμό μου δίνω στούς νέους, γιά νά τούς παρασύρω σέ σαρκική ἐπιθυμία. Ἀπό τό δοχεῖο, πού βρίσκεται στό στόμα μου δίνω στούς ἐγκρατεῖς, γιά νά τούς προκαλέσω λαιμαργία.

Σέ ἄλλους πάλι, γιά νά τούς παρασύρω στήν καταλαλιά καί στήν αἰσχρολογία. Τό δοχεῖο, πού φέρω στόν λαιμό προξενεῖ ὑπερηφάνεια. Τό άλλο πού βλέπεις στήν κοιλιά μου ἔχει μέσα ἀναισθησία καί ἀνηθικότητα. Καί τά ὑπόλοιπα φθόνο, φόνο, κλεψιά, καί ὅλα τά κακά.

      Μέ αὐτά βγάζω τούς ἀνθρώπους ἀπό τόν ἴσιο δρόμο καί τούς ὁδηγῶ, ὅπου θέλω ἐγώ, μέχρις ὅτου τούς παρασύρω στήν καταστροφή».
(Θεός φυλάξει ὅλους μας)
 
    Ἄς ζητᾶμε, λοιπόν, ἀδελφοί, ἄς φωνάζωμε ἀδιαλείπτως τόν Κύριο, διότι ἡ Θεϊκή Του παρουσία, ὅπως δείχνει καί τό σημερινό Εὐαγγέλιο, κάνει νά γίνωνται καπνός καί οἱ δαίμονες καί τά σατανικά των τεχνάσματα. 
«Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ Υἱέ τοῦ Θεοῦ ἐλέησον ἡμᾶς».
  
Ἀρχιμανδρίτης Ἰωαννίκιος 

Πηγή: Ἀπλό κήρυγμα γιά τόν ἀπλό Ἱερέα, 
Ἀρχιμανδρίτου Ἰωαννικίου, 
σελ. 112-114. (ἀπόσπασμα)

______________________________________________
Τό Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς: xarakyriou.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: